خلاصه بازار چهارشنبه 16 مرداد92
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 علی رغم افت قیمت جهانی طلا، قیمت سکه در بازار نقدی افزایش یافته است. در بازار ارز ارزش ارزهای خارجی کمی تقویت شده است.

مخابرات ایران برای چهارمین روز متوالی با صف خرید بسته شده، قیمت همراه اول با رشد 4.9 درصدی به 4480 رسیده است، حجم معاملات امروز همراه اول طی پنج ماه گذشته بی سابقه بوده است، بر اساس اعلام این شرکت از امروز هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول حذف و تعرفه یکسان 599 ریالی (درون شبکه) و 625 ریالی (برون شبکه) در سراسر کشور اعمال شده است.

همچنین بر اساس اعلام مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات با تغییر تعرفه‌های مکالمه‌ی همراه اول نرخ پیامک و اینترنت این اپراتور هیچ تغییری نکرده و قرار هم نیست تغییری کند. به گفته وی تغییرات صورت گرفته در تعرفه‌ها در نهایت تغییر جدی در درآمدهای همراه اول ایجاد نخواهد کرد.

در بخش صنعتی، مپنا پس از حجم بالای معاملات با صف خرید به کار خود پایان داده است. قیمت ماشین سازی اراک با افزایش 4 درصدی بالای مرز 500 تومان قرار گرفته است، حجم معاملات این نماد نسبت به روز گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در بخش انرژی، نفت پاسارگاد پس از تعدیل مثبت 25 درصدی با افزایش 19.6 درصدی بازگشایی شده است.

در بخش مالی قیمت نمادهای بانکی برای دومین روز متوالی افزایش یافته است. بانک سینا پس از دو روز افت با افزایش قیمت و صف خرید به کار خود پایان داده است.  بانک صادرات با رشد 4 درصدی  از مرز 200 تومان عبور کرده و با قیمت 2081ریال بسته شده است.

نمادهای گروه سرمایه گذاری با نوسان قیمت مواجه شده اند. سرمایه گذاری صنعت بیمه برای پنجمین روز متوالی با صف خرید بسته شده است. رشد نمادهای خودرویی در ساعات پایانی معاملات استقبال خریداران از سرمایه گذاری سایپا و تشکیل صف خرید برای این نماد را در پی داشته است.

قیمت شرکت های فعال در حوزه لیزینگ افزایش یافته است. لیزینگ رایان سایپا و لیزینگ خودرو غدیر با صف خرید بسته شده اند.

شرکت های بیمه با نوسان قیمت مورد معامله قرار گرفته اند. بیمه البرز با افزایش 4 درصدی در بیشینه تاریخی خود قرار گرفته و افت قیمت بیمه ملت امروز جبران شده و این نماد با قیمت 1641 ریال به کار خود پایان داده است.

در بخش فلزات و کانی های فلزی، قیمت 60 درصد از نمادها افزایش یافته است. قیمت ذوب آهن برای نهمین روز افزایش یافته و به بالای مرز روانی 4000 ریال رسیده است. فولاد صبانور و زرین معدن آسیا با رشد 5 و 4.6 درصدی، بیشترین رشد قیمت را داشته اند.

بر اساس اعلام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو با قطعی شدن فاینانس اجرای هفت طرح فولاد استانی اجرای این طرح ها تسریع می شود. همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شورای عالی امنیت ملی طرح های فولادی استانی را به عنوان طرح های توجیه پذیر ویژه اقتصادی معرفی کرده است که به این ترتیب شاهد تسریع در اجرای طرح های مذکور خواهیم بود.

در بخش محصولات مصرفی غیرضروری، بیشتر شرکت های تولید کننده خودرو و قطعات، افزایش قیمت داشته اند. سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات خودرو سازان را به خود اختصاص داده اند. ایران خودرو پس از چهار روز کاهش قیمت با صف سنگین خرید و در 152 تومان بسته شده است. سایپا نیز با صف خرید و قیمت 140 تومان به کار خود پایان داده است.

یك درصد از سهام شركت ایران خودرو از طرف شركت سرمایه گذاری صنعت و معدن به صورت یكجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 240 تومان و 5.01 درصد از سهام شركت سرمایه گذاری رنا به صورت یكجا و نقد و یا نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم 1796 ریال توسط سازمان خصوصی سازی به وكالت از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عرضه شده بود اما به دلیل نبود خریدار معامله نشده است.

در میان تولید کنندگان لاستیک و پلاستیک تنها کویر تایر کاهش قیمت داشته است. کویر تایر در محدوده سقف تاریخی در آخرین معامله 1 درصد افت داشته و 1370 تومان معامله شده است.

قیمت سرمایه گذاری پارس توشه برای هشتمین روز در ده روز اخیر کاهش یافته و به 255 تومان رسیده است. آبسال در آخرین معامله 0.5 درصد کاهش داشته اما قیمت پایانی این نماد با 1.5 درصد رشد به 341 تومان رسیده و در بیشینه تاریخی قرار گرفته است.

در بخش دارو، قیمت نیمی از نمادها افزایش یافته است. بازدهی هفتگی گروه طی هفته جاری کمتر از یک درصد بوده این در حالی است که این گرو ه در یک ماه و نیم اخیر رشد 90 درصدی را تجربه کرده است. داروسازی اکسیر علی رغم بالا بودن نسبت قیمت به درآمد هر سهم معاملات را برای سومین روز با صف خرید به پایان برده است. افت قیمت پخش البرز آرام شده با این حال سرمایه گذاری البرز برای دومین روز افت قیمت را تجربه کرده و با صف فروش بسته شده است.

در بخش محصولات مصرفی ضروری، قیمت تولیدکننگان قند و شکر افزایش یافته و شاخص گروه قند به رکورد تاریخی خود رسیده است، بازدهی گروه طی هفته جاری 15 درصد بوده است. در میان تولیدکنندگان تنها قیمت دو نماد لبنیات کالبر و پارس مینو افزایش یافته است وسایر نمادها با افت قیمت به کار خود پایان داده اند. لبنیات پاک در سه ماه نخست سال 24 درصد از پیش بینی سود هر سهم خود را پوشش داده است.

در بخش شیمیایی، قیمت تاپیکو برای هشتمین بار در ده روز اخیر کاهش یافته است،این نماد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشته است. قیمت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برای دومین روز افزایش یافته، صف خرید این نماد در ابتدای بازار عرضه شده و در پایان با 1.9 درصد رشد 216 تومان بسته شده است.

تولید مواد اولیه ‌و الیاف‌ مصنوعی‌ (شمواد) لحظاتی از بازار صف خرید داشته و در نهایت با 3 درصد رشد به 320 تومان رسیده است، این شرکت پیش بینی سود هر سهم خود را 1 درصد افزایش داده و طی شش ماه نزدیک به نیمی از این میزان را پوشش داده است. این شرکت تولید کننده نخ و الیاف پلی استر و الیاف اکریلیک می باشد و پلی اکریل اصفهان تنها خریدار محصولات آن است.

 

جدول تغییرات

تغییرات در ساعت 12:00 نسبت به زمان مشابه روز کاری قبل:

گروه   روزانه %    
مخابرات   4.0  
فنی مهندسی   4.0  
استخراج نفت   3.7  
قند و شکر   2.7  
محصولات فلزی   2.4  
خودرو   2.3  
بانک   2.0  
بیمه   1.9  
دستگاه های برقی 1.7  
سیمان   1.6  
کانی غیرفلزی   1.3  
انبوه سازی   1.1  
کاشی و سرامیک   1.0  
لاستیک   1.0  
فلزات اساسی   0.9  
سرمایه گذاری   0.8  
شاخص کل   0.8  
رایانه   0.2  
ماشین آلات   0.2  
سایر مالی (لیزینگ) 0.1  
کانه های فلزی   0.1  
شیمیایی   0.0 -  
فرآورده های نفتی   -0.1  
حمل و نقل   -0.4  
غذایی بجز قند   -0.5  
دارویی   -0.8  

 

 

-




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: